lördag 4 december 2010

Papperspyssel och vinster

Hej alla kära bloggvänner!
Nu har jag haft en bråd vecka och har inte haft någon som helst tid att sitta vid datorn, läsa och kommentera bloggar. Jättesynd, för nu före julen har ju alla bloggare så mysiga och fina inlägg som jag så gärna vill vara delaktig av.
.
Igår flyttade en ny stor tv in i vårt vardagsrum. Jag har inte ännu hunnit få den att smälta in i omgivningen och jag vet inte vad jag ska ha på tv-bordet på sidan om den. Nu blev det amaryllisen som just börjat blomma som placerades där.
.
Fina paket damp ner i postlådan efter att jag vunnit saxar i Lyckoslantens utlottning. Inte bara en sax utan hon skickade oss två! Tack snälla, gulliga Ann-Lis! Gissa om mina flickor (och jag!) har varit glada och förtjusta i de nya Snorkfröken-saxarna. Sax-träning för två-åringen är på sin plats. Det är inte så lätt att få saxen rätt väg och finmotoriken att lyda på rätt sätt ännu, men övning ger färdighet. Storasyster har klippt ut flaggor till sjävständighetsdagen.
.
Jag har också hunnit klippa lite och detta är ett trevligt tips jag kan ge er. Snöstjärnor klarar de flesta av att klippa av ett vanligt vitt papper. För att kunna hänga upp dem i snören i fönstret har jag använt hobbylim (typ Eri-keeper) och strött vanligt socker på på båda sidorna. Simpelt och enkelt. Kan tänka mig att sådana här små stjärnor skulle bli jättefina i julgranen.
.
Och vet ni en annan sak, jag har ju skrivit tidigare om att jag plötsligt haft sån tur i bloggutlottningar. Nu blev det en tredje vinst när jag vann ett fint kuddfodral hos Annies Blå. Jippii!!! Tusen tack Annie och vi bor faktiskt ganska nära varann! Ser fram emot att få ett litet paket i postlådan. :)
.
Här skall jag fortsätta att njuta av långhelgen. Här i Finland firar vi ju självständighetsdagen på måndag och de flesta är lediga från jobbet. Skall försöka få till ännu ett inlägg under helgen.

7 kommentarer:

Lyckoslanten sa...

Så trevligt med allt du visar och delar med dig av idag! Inte så dumt att ge två små saxar i stället för en stor ser jag! Intuition! :o) Så härligt med en extra ledig dag! Ha en fin helg! ♥

Black Iris sa...

Nej men vilken turgumma du varit nu då. Grattis. Jag är med i flera utlottningar nu men jag har sällan någon tur i utlottningar tyvärr. Det är ju så roligt att få paket.
Ha en fortsatt skön helg nu

Kram Maidi

Livet på Vestergård sa...

Grattis till fina vinster!
Snöflingorna med socker testade jag faktiskt för ett par år sen också. De blev riktigt fina!
Fortsätt och njut av helgen!
Kram Kicki

Annelis hantverk sa...

Grattis till alla vinster! Så fina stjärnor med socker på och den röda Amaryllisen var ju för underbar!
Ha en skön helg!

Hanna sa...

Så fina saker.
Hanna

Moster och jag sa...

Vilken tur du hade som vann saxen... eller saxarna. De är jätte fina.
Och så har du vunnit ett kuddfodral också. Dags att du köper lotto också!!!
Ha en skön helg!!

Sköna o Gröna Ting sa...

Åååå.., vilka härliga stjärnor med socker på!!!
Vad du pysslar och har dig, själv är det brist på pysselkänslor just nu men jag hoppas dom kommer fram snart.
Men.., gör dom det inte så får det vara så, jag tror jag kan njuta av julen ganska bra ändå:)

Kul att "se" dig igen...
hoppas du får en härlig vecka
Kram
Marianne