söndag 7 november 2010

Hjärtligt!

Hej alla vänner! Hoppas ni har en trevlig söndag, fast vädret inte är så toppen. Här kommer det i alla fall snöslask och där ute är det grått och vått.
.
Jag har roat mig med hjärtliga saker de senaste dagarna, alltså tillverkat hjärtan av olika material.
.
Gamla knappar trädda på järntråd och formade till ett hjärta fick pryda blomkrukan.
.
I lillasysters rum hänger denna samling.
Hjärtat med vitt tyg trädd på järntråd och dekorerad med pärlor.
.
Hjärtat i luffarslöjd har tjockare järntråd som stomme. Den tunnare järntråden har jag snurrat på en sticka för att få det knöligt. Sen har jag satt fast den på det tjockare med lite pärlor som dekoration.
Lite detaljbilder. Om ni undrar över det vita pappersbandshjärtat är det något som jag gjort för flera år sen. Modell, material och kurs fanns tillgängligt här .
.
Dessa Tilda-hjärtan har jag nyss donerat till ett lotteri. Hoppas vinnarna får någon glädje av dem. :o)

9 kommentarer:

Livet på Vestergård sa...

Så fina hjärtan du gjort! Vinnarna i lotteriet kommer säkert att vara glada.
Vi har faktiskt lite sol just nu, men det ska väl komma lite snö på eftermiddagen.
Ha en skön fortsättning på dagen.
Kram Kicki

alegni sa...

vilket hjärtigt inlägg :)
mycket fint där, och jag är säker på att de som vinner dina tyghjärtan blir så hjärtans glada.
kram

Lyckoslanten sa...

Hjärtan går alltid hem! Jag tror att vi alla har förkärlek för dem! Gillar knappar och det du har gjort av dem! Här dalar snöflingorna ner nu. Ha en skön söndag! ♥

Moster och jag sa...

Nu har du haft en riktigt pysseldag. Blev riktigt fint. Gillar hjärtat gjort av knappar. Själv har jag inte fått nåt vettigt gjort.
Nu är det mörkt och grått här också...lite snö faller.
Ha en skön söndag! kram!!

Margot sa...

Åh, så mycket fint du pysslat ihop! Jättefina hjärtan, tänk att man kan göra något så fint av gamla knappar! Här har vi haft soligt och fint i två dagar, men ingen snö än. Till veckan som kommar utlovas snö, så kanske det är på gång!
Ha en trevlig kväll och en fin ny vecka!
Kram

Vform sa...

Åh ... så många olika varianter!
Hur fina som helst :)
Tänk om man måste välja ...

Fin vers i förra inlägget!
Tankarna finns hos dom alla ...

Ha en fin vecka!
Kram

Jenny sa...

Hej Monica!
Vad fina saker du pysslat! Jag hade ju turen att vinna ett av dina fina hjärtan i din tävling, det pryder sin plats på vitrinskåpsdörren:)

Ha en trevlig kommande vecka!

Kraam Jenny

Gudrun sa...

Hej Monica!
Tack för dina ord och ditt besök hos mig. Hoppas du har det bra.
Så mycket läckert du har gjort. Hjärtan kan man ju aldrig få för mycket av.
Önskar dig också en fin vecka.
Kram

Black Iris sa...

Här har solen skinit hela dagen och det har gnistrat så fint i frosten men huvva vad kallt det är.
Finfina hjärtan du gjort av alla möjliga material.

Kram Maidi