söndag 31 oktober 2010

Bara godis och inget bus

Hej vänner och trevlig söndag!
Tänk att det redan är sista oktober, otroligt vart denna månad tagit vägen. Vi har haft en fin familjedag idag, äntligen alla lediga på samma gång. Vi började med ett besök till simhallen som alltid är lika avstressande. Lillasyster är en riktig vattenälskare efter att vi varit på babysim med henne när hon var liten. Efter simningen var vi förstås hungriga och for till Rax på pizza. Efter det var vi och hälsa på släktens nykomling - en babyflicka som bara är några veckor gammal. Suck... va söt man kan va! Doften och känslan att hålla en baby, visst är det nåt alldeles extra med det. Men längtan efter en egen liten finns inte mer och det är skönt!
.
Över till nåt helt annat nämligen mitt nyköpta lykthus. Gillar den jättemycket, kanske mest skuggorna den skapar på väggen. Klockan i vardagsrummet kom också med. Vi har ju vridit visarna bakåt för att rådda till dygnsrytmen igen.
.
Igår ville storasyster fira lite Halloween (fast den dan är väl först idag). Jag är ingen stor favorit av den högtiden, men en snäll halloween med mycket godis och inga bus kan jag tänka mig. Vi bakade en morotskaka med ostglasyr och storasyster garnerade med ett spöke och diverse läbbigt godis. För ett par år sen gjorde vi en liknande kaka dekorerad som ett spindelnät med spindelgodis. Titta här! I år hittade vi inget spindelgodis, så då kunde vi inte laga en spindeltårta.
.
Jag ville ha nåt annat mera vuxet att äta så jag gjorde en tacopaj. Jättegott, detta måste ni prova om ni inte provat förr. Receptet tog jag härifrån och lade till lite tacochips ovanpå.
.
Imorgon är det då måndag igen, ny vecka och ny månad. På jobbet skall vi ta itu med farsdagsförberedelser med barnen.


6 kommentarer:

Jenny sa...

Hej Monica!
Det låter som ni haft en trevlig helg:)

Mmm, vad gott med tacopaj!
Hallowentårtan ser läbbig ut;)

Ha en trevlig kommande vecka!

Kraam Jenny

Moster och jag sa...

Hos oss firar vi inte Hallowen heller. Men ni gjorde en riktigt busig tårta.
En liknande tacopaj brukar jag också laga och den är så god.
Ni har haft en riktigt trevlig söndag så ni är säkert beredd för en arbetsvecka igen.
Ha det bra!

Livet på Vestergård sa...

Skön helg ni haft! Vi brukar inte fira halloween. Farsdagspyssel blir det för hela slanten på jobbet i dag för mig också:)
Kram Kicki

alegni sa...

jag tycker inte heller att halloween är något som vi behöver fira här. i usa passar den mer än väl, men låt dem få ha sitt halloweenfirande. dessutom börjar folk bara blanda ihop halloween och allhelgona, och det gör mig oerhört tirriterad.
fast fina bakverk hade ni fixat till ert firande :)

Louise sa...

Låter som en skön familjehelg! Fint hus!! :)

Marie//Tekla Maräng sa...

Vad mysigt du har det här på din blogg.
Roligt att du vill vara med i min utlottning. Lycka till:)