lördag 15 maj 2010

Nytt till köket

Hej på er i värmeböljan! Det är nästan overkligt med sån värme nu när vi nyligen hade en hel massa snö. Grönskan liksom bara exploderar där ute just nu. Att göra nånting i värmen orkar i alla fall inte jag och att sitta vid datorn ännu mindre.
.
Nåt nytt till köket hittade jag på min stadsrunda denna vecka. Nya somriga gardiner till köket och matchande pannlappar blev det. Mot det romantiska hållet igen... :-)
.
Under en loppisrunda hittade jag nya skålar till husvagnen. Gillade genast det fina mönstret på dem. Lite sytt har jag också gjort. Bordet i husvagnen fick en ny duk sydd i lappteknik. Håller på med ett par Tildor nu också och den ena skall få flytta i i husvagnen har jag tänkt.
.
Nej, nu ut tillbaka till sommaren och i kväll skall jag kika in till er andra!
.
Njut av värmen och helgen!
.
Kramar

5 kommentarer:

Jenny sa...

Hej Monica!
Vilka fina saker du shoppat!

Är inte så lite avis på den där sommarvärmen ni fått i Finland:)

Här har det regnat o varit grått hela dagen..

Kul att du är med o tävlar hos mig:)

Ha en fortsatt trevlig helg,

Kraam Jenny

Lyckoslanten sa...

Även jag har kommit hem till värmen, men det var nog sommar i Stockholm i går också. Helt otroligt skönt! Fint fyndat och vackert sytt! ♥

Livet på Vestergård sa...

Underbar väder vi fått även om det avbryts av en och annan åskskur!
Ha en skön fortsättning på kvällen !

Moster och jag sa...

Fina fynd du gjorde på din stadsrunda:)
Ja, nu har verkligen värmen slått till. Härligt!! Hoppas inte sommaren är över efter det här.
Ha en bra vecka! Kram Maj-Gun

Käranån sa...

Så fina gardiner!! Fina skålar!!