måndag 10 maj 2010

Livlig måndag

Igen var det måndag och helgen är förbi. Har min lediga vecka framför mig och listan är lång vad jag tänkt få uträttat. Trädgårdsarbete, sy nånting, börja tvätta fönster, olja in trädgårdsmöblerna, städa husvagnen....ja, tydligen har jag drabbats av någon våryra. För ikväll var jag också och prova på en ny motionsform nämligen:
(bild lånad från nätet)
Roligt var det och rejält svettig blev man. Har alltid gillat dans, men detta var lite utöver det vanliga. De där magmusklerna som man skall använda i denna motionsform var inte så lätta att hitta. Kanske mina har lämnat på operationsbordet efter tre kejsarsnitt? :-D Nåja, övning ger färdighet sägs det!
.
Morsdagen firades ju igår. Fick uppvaktning med kaffe på säng och trevliga kort av mina älsklingar. Storasyster hade gjort ett väskkort i skolan (en Gucci-väska!). Lillasyster hade lagat "mamma som är och simma" på sitt kort. Med kortet fanns en simbiljett! Passar mig bra som besöker simhallen varje vecka.
.
Av gubben fick jag en ny mobil eller kännykkä som vi kallar den. Vad tror ni färgen skulle vara om inte "hot pink"!
.
Ha en trevlig början på veckan!
.
Kramar



3 kommentarer:

Lyckoslanten sa...

Gulliga kort och fin gåva du fick! Ja, nu är det mycket som ska hända. Zumban kom och gick här, eller väntar till hösten... Ha det skönt nu - snart helg igen! ♥

Livet på Vestergård sa...

Så trevliga presenter du fick :)
Zumba vill jag också prova bara det kommer lite närmare!
Ha en fin fortsättning på veckan.

Nicole sa...

Finfina presenter! Jag borde också skaffa en ny jobbtelefon, jättefin färg på din!
Zumba har jag också provat på och det är verkligen kul. Nu blir det uppehåll över sommaren i alla fall.
Trevlig helg!

Nicole