tisdag 18 maj 2010

Hjärtliga Tilda

Värmen håller fortfarande i sig på våra breddgrader och idag hade vi ett rejält åskväder. Tungt att vara på jobbet är det utan tillgång till luftkonditionering. Tur att vi har förmånen att kunna vara utomhus så mycket som möjligt inom min bransch. :-)
.
I veckoslutet hann jag sy lite och ikväll fick jag min första Tilda av fyra liknande färdiga. Egentligen hör ju dessa Tildor ihop två och två som en girlang, men jag valde att sy dem ensamma.
.
Nu är klockan redan sent och jag skall krypa till kojs. Hälsar på hos er andra så fort jag hinner.
.
Ha det så bra!
.
Kramar

11 kommentarer:

Lyckoslanten sa...

Se där kom en ny Tilda! Jag syr dem också hellre som enskilda än som girlang. Nu är det åter en varm dag, helt otroligt! ♥

Millan sa...

Så fin hon blev. Jag blir så imponerad på alla som kan sy såna där, ser så pyssligt ut...Måste fråga, syr man allt för hand eller kan man fuska lite med symaskinen?

Kram Millan

alegni sa...

så fin hon är, din nya tilda!
jag tyckte det var riktigt befriande med störtregnet igår kväll. det doftar så ljuvligt i naturen efteråt.
ha en solig onsdag!

Livet på Vestergård sa...

Så fin!
Jag har också turen att ha ett sånt jobb så vi kan vara ute så mycket vi själva vill :)
Ha en fin fortsättning på veckan!

Käranån sa...

Jättefin Tilda du har sytt, jag har ännu inte sytt just den modellen, ännu...

Louise sa...

Så fin hon blev din nya Tilda!

Tigris Predikantan sa...

Ja, hon är så fin!
:)

Moster och jag sa...

Jätte fin Tilda. Själv är det bäst att jag inte prövar att sy nån sån, för jag är inte så bra på sånt.
Härligt väder vi har, försöker att njuta lite mellan all stress.

Ha de bra! kram Maj-Gun

Sköna o Gröna Ting sa...

Japp, här i Dalsland åskar det just nu som attans och jag har förberett mig.., kaffetermosen är laddad:)!
Vad fin Tilda blev.., sött med hjärtat hon håller i!

Hoppas du får en fortsatt skön dag.., utan åska!!!
Kram
Marianne

Jenny sa...

Hej Monica!
Vilken fin Tildadocka du sytt!

Önskar dig en trevlig helg:)

Kraam Jenny

Annelis hantverk sa...

Så söt Tilda du har sytt! Jag skulle vilja sy en också men mitt tålamod räcker troligen inte till så mycket små detaljer. Dina köksgardiner är riktigt vackra!
Ha en skön dag!