tisdag 16 mars 2010

Vintervitt överallt

Dagarna rullar iväg här och jag får inget gjort på grund av min trötthet. Trött på den eviga vintern som inte verkar ta slut alls i år och trött av min medicin. Denhär vyn är från vår bakgård där alla fruktträden finns. Vad gör man med skyddsgaller runt alla träd när gallret nästan är täckt av snö? Hur enkelt som helst för alla harar att mumsa i sig av grenarna.
.
Till vardagsrummet har jag skaffat nya gardiner. Ville ha vita gardiner nu till våren, men måste medge att jag hängde upp dem lite väl tidigt. Mot all den vita snön därute blev det för vitt och sterilt, men snart måste väl all denna snö börja ge med sig.
Gubben har även köpt nya fönsterlampor. Riktigt stiligt måste jag medge att ha kristallkuber glimmande i fönstret, men nu måste jag ju få en kristallampa till taket också, eller hur...? ;-)
.
Hittade denhär bilden på datorn som jag måste visa. Dehär prylarna har jag på en hylla i vardagsrummet. Den med en spets på känner de flesta säkert igen, en trådrulle hörande till en spinnrock. Men den andra prylen, finns det nån som kan gissa vad det är? Kan avslöja att det har inget med en spinnrock att göra. Får väl avslöja vad det är i nästa inlägg. :-D
.
Annars slapp min pappa hem från sjukhuset idag och är på bättringsvägen. Skönt! Alla som haft nån när och kär nångång på sjukhus vet hur orolig man blir och hur svårt det är att koncentrera sig på nåt annat innan det reder upp sig.
.
Nåja, ut i solen nu allihopa och samla D-vitamin!

7 kommentarer:

Jenny sa...

Hej Monica!
Ja, hjärtat har kommit fram, det var jättefint, tack! Tänkte faktiskt visa det i mitt nästa inlägg på bloggen;)

Vad skönt att din pappa mår bättre och att han fått komma hem från sjukhuset!

Jag kan inte gissa vad det där är för en mojäng, hihi!

Sköt om dig,

Kram Jenny

Stina sa...

Skönt att höra om din pappa.:-)
Fina saker och bilder.:-) Kram Stina

Villa Solgården sa...

Hej Monica! Vilken trevlig och fin blogg du har!

tack för kommentaren till utlottningen! Låter spännande att du har en stor trädgård, hoppas på vår- och sommarbilder längre fram! :)


Jag har också barn i himlen, men mina dog i magen...

Kram!
Sanna

Livet på Vestergård sa...

Vad skönt att din pappa har blivit bättre.
Jag gissar att din mojäng är en sån som man trädde sockor på när de skulle lappas.
Ha en skön kväll! Kram Kicki

Lyckoslanten sa...

Det är inte alla dagar man har inspiration eller ork till extra pyssel, men man får passa på när solen har gett en kick! Men så bra att din pappa får komma från sjukhuset! Ja om det inte är en pryl för socklappning, så må det vara en snurra, men den är nog för stor för det! Ha en skön kväll! ♥

alegni sa...

o ja, min mamma har blivit opererad över 20 gånger, haft 3 hjärtinfarkter och varit på sjukhus av andra orsaker, så jag vet verkligen hur det känns. sköt att din pappa mår bättre nu!
jag har ingen aning om vad prylen är för något, så jag väntar med spänning på svaret :)

Anonym sa...

Hej,

jag tror att det är en "firrikisso" som vi säger på dialekt.
/maria