tisdag 30 mars 2010

Tillökning i familjen

Ja, vi har faktiskt fått tillökning till oss. Inte jag då, bevare mej väl :o , men familjen Kanin har utökats med två små ungar. Passligt nu strax före påsk "föddes" de.
.
Herr och Fru Kanin har ju suttit i tamburen på en hylla förr, men där blir det nu för trångt. Vart jag skall placera familjen vet jag inte ännu.
.
Roligt att det är påsk efter några dagar. Vi har ju redan "tränåtisdan" som den heter hos oss. Vet att det finns en massa olika namn på dagarna i påskveckan. Vad kallar du dem för?
Här har vi:
*Moli-måndan (mulen-måndag)
*Tränå-tisdan (tran-tisdag)
*Ask-onsdan
*Skärtorsdan
osv...
.
Ha en bra kväll!
.

7 kommentarer:

Jenny sa...

Hej Monica!
Vilken söt kaninfamilj:)

De där namnen på dagarna i påskveckan har jag inte hört talas om tidigare, kul att lära sig nått nytt!

Önskar dig en trevlig påskvecka!

Kram Jenny

Lotta i S-vall sa...

Men himmel vikken härlig familj :)

Kuliga namn på påskveckan.

Önskar er en riktigt fin påskhelg

Kram kram

Lycka är ~ Onnea on sa...

hej! hittade in till bloggen din och här var det då fint.
Tildafigurerna du sytt är så vackra!
~Marita~

alegni sa...

vilka söta ungar ni "begåvats" med :)
jag har inte alls hunnit med påsken i år... men det kommer väl fler möjligheter hoppas jag :)

Livet på Vestergård sa...

Så söt kaninfamilj ni har :)
Skönt med lite extra ledigt över påsken!

Käranån sa...

Vilken fin tillökning ni har fått i huset!
Vi säger: Krååkmååndajin, trenotiisdajin och askonsdajin :))
Glad Påsk!

Annelis hantverk sa...

Grattis till små gulliga kaninerna!
Så roligt du ville vara med i mitt lotteri!
Önskar dig en riktigt mysig påskhelg!