lördag 6 mars 2010

Nytt på tambursväggen

Hej alla goa vänner och tack för alla fina kommentarer jag fått!
Snart lördagkväll igen. Otroligt va veckorna går. För tillfället mår jag inte så bra p.g.a. en medicin jag tar, men jag vet att det är övergående. Snart får jag väl min pysseliver tillbaka igen.
.
För ett tag sen hittade jag ett par hyllor på loppis för en fjuttig peng. Hade tänkt måla om dem, men märkte att de passade bäst in i vår annars så vita tambur om de fick behålla träfärgen. Kaninparet får välkomna alla gäster som kommer till oss nu. Decoupage-tavlorna har jag tidigare skrivit om här.
.
Emaljkannan med en ranunkel (ej äkta) är förstås ett Ikea-fynd! Ångrar att jag inte köpte en större kanna också. Föreställer mig kannan i sommar fylld med vilda blommor som mina flickor plockat, om det nu blir nån sommar...
.
Ha en bra lördagkväll!
.
Kramar

10 kommentarer:

Käranån sa...

Så fint och välkomnande du har i er tambur! Tråkigt att du inte mår så bra, hoppas du blir bättre snart!
Tack för kommentaren om mitt bloggnamn.

Hanna sa...

Min tävling är nu avslutad.
Ha en fortsatt bra helg.
Kram
Hanna

Lyckoslanten sa...

Jättefin plats för dina kaniner och allt behöver inte vara vitt. Det är snyggt med kontraster. Hoppas du mår bättre snart! Ha en fortsatt skön helg! ♥

Jenny sa...

Hej Monica!
Vad fint du har det där på väggen!
Jag har oxå den där kannan (och den större) från IKEA, de är så fina att ha blommor i!

Hoppas du mår bättre snart!

Kraam Jenny

Livet på Vestergård sa...

Håller med om att hyllorna passar bra som omålade mot era vita väggar.Så sött kaninpar :)
Hoppas att du snart mår bättre!
Ha en skön söndag.Kram Kicki

Snor och Glamour sa...

Jättefina hyllor! Passade perfekt till det gulliga kaninparet som sitter där så mysigt och hälsar välkomna! Tänk vad lite saker piffar upp!
Gillar dina ljuvliga gardiner i ditt tididgare inlägg. Så härligt man kan göra med gamla lakan.
Ha en go måndag!
Kram Ann-Louise

Jenny sa...

Hej Monica!
Ser fram emot att få det fina hjärtat i brevlådan:)

Vad kul att du oxå har en liten Wera (fin stavning) som snart fyller år:)

Ha en trevlig vecka!

kram Jenny

I mitt hjärtehem sa...

Kul att du vill vara med o tävla hos mig!!

Vilken mysig blogg du har, ska kika runt lite till nu :0)

Hoppas du får en mysig kväll, kram åsa

alegni sa...

hallå! det är några dar sedan jag kikade in här senast och du har fyllt på med inlägg i rask takt :)
vi var på ikea lö-sö, så vi missade varandra med en dag.
jättefina gardiner du sytt till köksfönstret! jag har också planer på att sy gardiner av gamla lakan till vårt köksfönster bara vi får rummet renoverat.
de där emaljkannorna är jättefina. jag köpte hem de två mindre. hade planerat att köpa den största, men tyckte den var för stor och klumpig. de två andra är nätta som sjutton :)
ha en trevlig tisdag!

Unknown sa...

very nice!!!!!