måndag 18 januari 2010

Citatutmaning

Nu har jag läst om citatutmaningar på flera bloggar och här skall jag ge mitt eget bidrag. Sen skickar jag bollen vidare till er andra som läser här.
Vad är ditt favoritcitat?
.
"Det är dags att koppla av när man ej längre har tid med det!"
.
Vet ej vem jag citerar, men efter att jag varit utbränd är denna mening nåt som jag verkligen tagit till mig. I dagens stressade värld med långa krävande arbetsdagar, intressen, familj, vänner osv. är det bra för vem som helst att ibland stanna upp och tänka efter. Vi tror alla att vi skall klara av hur mycket som helst, men det gör vi inte. Vi är inga maskiner utan helt vanliga sårbara människor med begränsade krafter. Går det så långt att vi kör huvudet i väggen är återhämtningen en låång process! Därför är det viktigt att vi bryr oss om varann. Kom ihåg att ibland fråga dina vänner hur de har det och hur de orkar med vardagen.
.
Ja, idag blev det ord och inga visor här och inget pysslande. Återkommer imorgon med lite bakat. Ikväll skall jag nämligen få besök av mina kära "symötes-vänner" och skall bjuda dem på nåt gott.
.
Ha en bra måndag!

Inga kommentarer: