torsdag 9 juli 2009

Kaffebjudning

Nu vet jag att många av mina vänner suckar när de ser vad jag hållit på med, nämligen virkat lite bakverk. Storasyster älskar att leka kaffebjudning med dem. Hon plockar fram min gamla dockservis från 70-talet och så får man välja bland alla dessa "goda" bakverk. Jag är lite rädd om min gamla servis, men visst måste hon få leka med den om hon är försiktig. Hon har en egen helvit Ikea-modell, men den duger inte!
.
.
Mönster hittade jag lite varstans och några kakor har jag även självkomponerat lite.
Tårtbiten och chokladpralinen fanns hos Antitanti.
Dammsugaren fanns i denhär ljuvliga bakboken.
Kanelbulle hos Fröken Elsa som också inspirerat mig att virka princesstårtan.
Finska pinnar och maräng (min liknar en vitlök!) hos A-E Handmade.
Till sist domino och ballerinakexen (fast de kallades för nånting konstigt "oreos") fanns hos Crochetra.
.
Det är jätteroligt att virka alla dessa och jag antar att det blir fler bakverk i framtiden.
.
Tack alla ni som delat med er av dessa mönster!
.

Inga kommentarer: