söndag 1 mars 2009

Mina första Tilda försök

Strax före jul när jag köpte lite randigt tyg frågade expediten om jag skulle sy en "Tilda". (???) Jag såg antagligen ut som ett stort frågetecken och hade ingen som helst aning om vem Tilda hon pratade om. När jag kom hem började jag googla och hittade en massa gulligt som denne Tone Finnanger har designat. Tanken att jag nån gång skulle prova på att sy något sånt gulligt började gro i mig. Och nu, NU har jag provat!
*
Skaffade mig denna bok och nästan genast var jag såld!. Boken är fylld med underbara små och större saker att sy. Har säkert bläddrat i den hundra gånger redan. Det finns ju fler böcker, men nånstans måste man ju börja.
*
Idag gjorde jag mina första trevande försök att sy någon Tilda-sak. Ett litet hjärta till påsk blev det. Litet, petigt och mycket tidskrävande. Med den här lilla saken for det flera timmar, men så har jag ju små döttrar som hela tiden avbryter mig med annat. Nu tog jag ju vad jag hade hemma, har inte de rätta "Tilda-tygerna" ännu.
*
Gåsen blev inte så bra. Hade ingen sömsmån, för att jag inte läste beskrivningen tillräckligt bra. Det var inte så lätt som jag trodde. Jag kommer nog att öva mig på många små saker innan jag vågar mig på en riktig Tilda-docka!



Inga kommentarer: